Actual

Elevii români iubesc dezbaterile

Magda Gheorghiţă › Joi, 2015-07-02 09:58
Elevii români iubesc dezbaterile. România a devenit în 2014 ţara cu cea mai amplă mişcare de dezbateri din Sud-Estul Europei, iar Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică - ARDOR și membrii ei - cele 7 asociații regionale, în parteneriat cu Fundația Noi Orizonturi și Asociația de Tineret „Ecou” au lansat miercuri, 1 iulie, proiectul „Building Arguments – Consolidarea asociațiilor de dezbateri din România”.

Conform datelor organizației internaționale IDEA - International Debate Education Association,  România este printre cele mai active țări din Europa prin programele de dezbateri educaționale derulate de ARDOR - organizația care a adus debate-ul în România în anul 1994.

De altfel, 500 de elevi dezbat anual în cadrul Concursului Național „Tinerii Dezbat” inițiat de Ministerul Educației în parteneriat cu ARDOR.Peste 1700 de tineri sunt beneficiari ai programelor de educaţie non-formală. 

În cadrul evenimentului de lansare a proiectului ce are ca scop consolidarea mișcării de debate din România, Emanuel Beteringhe - președinte ARDOR a reamintit performanțele obținute de români în campionate mondiale de dezbateri și impactul așteptat al proiectului: „Misiunea noastră în următorii ani este să aducem educația deliberativă în cât mai multe straturi ale sistemului de învățâmânt atât ca metodă de predare cât și ca materie de studiu, continuând astfel pregătirea elevilor ca cetățeni activi pentru democrație participativă, toleranți față de drepturile minorităților.”

Până în martie 2016, partenerii proiectului „Building Arguments - Consolidarea asociațiilor de dezbateri din România” urmăresc extinderea rețelei cu încă două ONG-uri, promovarea opționalului de dezbateri prin acreditarea la Casa Corpului Didactic a unui curs de formare a profesorilor și dezvoltarea unei echipe de 9 formatori naționali, creșterea autonomiei și a capacității de sustenabilitate a cluburilor de debate prin competențe specifice, precum și formularea unei strategii comune de dezvoltare a rețelei pentru următorii 5 ani, refacerea identității vizuale și verbale a ARDOR și realizarea unui studiu de impact.

0 comentarii 837 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter