Actual

Cum să fii un şef bun în vremuri rele

Atena Enea › Mar, 2016-09-06 10:45
Sunt momente în viața unei companii când lucrurile merg prost, indiferent ce-ar face managerul. Cei mai buni angajați părăsesc firma, furnizorii întârzie livrările, clienții “uită” să-și plătească facturile. Puțini manageri fac față unor situații atât de stresante și ajung să facă greșeli care adâncesc și mai mult criza. Ca lider poți, însă, să ții cont de câteva sfaturi, astfel încât să te menții și pe tine, dar și compania pe linia de plutire.

Petru Păcuraru, specialist în leadership și managing partner HPDI, companie de consultanță în domeniul resurselor umane, consideră că astfel de perioade de criză sunt cele care diferențiază managerii simpli de liderii autentici şi are şapte sfaturi pentru management pe timp de criză. “În vremuri grele, un manager obișnuit administrează, în timp ce un lider inovează. Un manager îi controlează pe ceilalți, dar un lider îi inspiră”, spune Păcuraru, care propune câteva reguli de bază ale managementului pe timp de criză:

1. Nu te păcăli singur. Dacă situația e într-adevăr gravă, nu încerca să îmblânzești realitatea, mințindu-te singur. Dacă nu identifici problema în întregul el, nici șansele de a o rezolva nu vor fi prea mari.

2. Comunică permanent și onest. Spune-le deschis celor din echipa ta în ce situație se află compania, ce ai de gând să faci pentru a rezolva problemele și care vor fi consecințele acțiunilor tale.

3. Fii un model pentru echipa ta. În vremuri grele, anumite sacrificii sunt, uneori, necesare. Dacă este nevoie ca angajații să lucreze mai mult, pe bani mai puțini, pentru a trece peste perioada de criză, un șef bun va fi primul care-și va semna reducerea de salariu. De asemenea, tot el va fi primul la birou și ultimul care pleacă acasă.

4. Acționează ferm și decisiv. Este important pentru un manager să nu ezite atunci când ia decizii, indiferent cât de nepopulare ar fi ele. Un șef care arată nesiguranță în acțiunile sale va pierde respectul și, implicit, controlul echipei.

Citeşte mai mult pe hrmanageronline.ro

0 comentarii 4791 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter