Wellbeing, Actual, Inspirație

Cum facem să scăpam de „dorul de vacanță”. Regula numărul 1: Nu ne întoarcem niciodată la birou luni

Dana Badea › Joi, 2017-07-06 16:27
Depresia post-vacanță poate apărea la orice persoană care se întoarce la rutina zilnică după o vacanță lungă, mai ales dacă a fost și una reușită și plăcută. Cu cât vacanța e mai lungă, cu atât simptomele de depresie pot fi mai intense. 
sursa: pixabay.com

„Trecerea bruscă de la a face ceea ce «îți place» la ceea ce «trebuie» poate produce o ruptură care să dea următoarea simptomatologie: oboseală, pierderea apetitului, sentimente intese de nostalgie, iritabilitate, stare de plâns. Dacă ați călătorit și peste Ocean, simptomelor enumerate mai sus li se pot asocia și cele de «jet lag», cu o adaptarea mai greoaie la ritmul nictemeral standard. E dificil să te adaptezi de la o stare permanentă de «răsfăț» în care, o suită întreagă de personal îți stă la dispoziție de la servirea mesei la pregătirea camerei plus mediul ambient în sine - munte sau mare -, la desfacerea bruscă a bagajelor, spălarea rufelor, cumpărături, gătit și pregătirea pentru job, care cel mai probabil te așteaptă cu inbox-ul plin de emailuri și cu o listă întreagă de «to do-uri», afirmă Nadia Gorduza Psihoterapeut, Business Coach, Fondador Id Therapy. 

Cum facem să scăpam de „dorul de vacanță”

„Dorul de vacanță” putem să-l combatem gândindu-ne imediat la următoarea vacanță, recomandă Nadia Gorduza. Cea mai frumoasă parte a vacanței este dată de momentele de dinainte, de căutarea ei și de neliniștea așteptării. 

„Un studiu publicat în anul 2010 în jurnalul Applied Research in Quality of Life, a demonstrat că planificarea unei noi vacanțe poate crește sentimentele de fericire. Iar acest lucru îl putem face la job, pentru ca în 69% din cazuri, vacanțele sunt căutate în timpul programului de lucru, conform cu Travelzoo” argumentează Nadia Gorduza.  „Dacă simptomatologia se agravează și durează mai mult de 2 săptămâni, atunci ar fi cazul să nu o tratăm ca pe o simplă nostalgie sau tristețe trecătoare și să apelăm la un specialist”.

Vizita la psiholog te poate ajuta în primul rând cu un diagnostic. E doar o tristețe trecătoare sau e depresie clinică? Abordarea unui specialist cu experiență și cazuistică multiplă poate să îți ofere o altă perspectivă a ceea ce ți se întâmplă și să te ajute să treci mult mai ușor peste o astfel de perioadă sau să îți iei deciziile potrivite.

„Rețete” pentru acomodarea la birou după vacanță, recomandate de Nadia Gorduza Psihoterapeut, Fondador Id Therapy

1). Nu te întoarce niciodată la birou Luni

Și așa ziua de luni are oricum asociată ei o stare de neplăcere.
Revin-o la job Marți! E mult mai simplu când stii ca doar în 4 zile vine weekendul din nou. Si e foarte important să te întorci din vacanță sâmbătă sau duminică cel târziu!

2). Prepară-ți una din mâncărurile favorite din vacanță!
Studiile au arătat ca mâncarea și memoria merg mână în mână, stiți doar ca doar mirosul unei mâncări, făcute de mama sau bunica, ne duce imediat cu gandul la copilaria noastră. Așadar, dați-vă ocazia să călătoriți imaginar înapoi la vacanță prin stimulare olfactiv-gustativă.

3). Fă-ți o galerie cu pozele favorite din vacanță și rezervă-ți timp să o admiri!
Acel tip de nostalgie pe care îl vei avea îți va îmbunătăți "mood-ul". Încearcă să vezi acele momente frumoase din călătoria ta ca pe o parte a unei întregi serii de experiențe și amintiri plăcute în viață și fii recunoscător/e pentru că ți-ai permis să le trăiești. Multe persoane nu au această posibilitate.

4). Introdu elemente din vacața ta în rutina vieții tale zilnice!
Aducând cu tine diverse obiecte ca și amintiri te va ajuta pe tine ca persoana să te dezvolți și să îți extinzi sensul identității și culturii. Ia la birou, o mică statuetă, calendar, ramă foto sau brățară care îți va fi de ajutor dacă vrei să evadezi când ești prea stresat/ă și să te eliberezi de anxietate.

5). Reanalizează-ți viața!
Dacă te regăsești complet nefericit/ă cu ceea ce faci acasă sau la job, nu lua decizii majore de schimbare a vieții măcar 3 zile. Dar, totuși folosește această perioadă pentru a reflecta la ceea ce ai vrea să schimbi în viața ta.

6). Asigură-te că știi la ce te întorci!
Ca să îți scazi riscul de a avea un disconfort major la întoarcere, încearcă să stai în legătura cu colegii de birou, pentru a nu fi luat complet prin surprindere de evenimente. Dar, nu face acest lucru, înainte de a te întoarce acasă!

0 comentarii 4378 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter