Actual, Piața Muncii/Employment

Câţi bani investesc companiile din România în recrutare - Sunt suficiente canalele clasice?

Constantin Pescaru › Vin, 2017-04-21 11:46
Companiile din România investesc mult timp şi bani pentru a găsi candidaţi eligibili pentru posturile disponibile, potrivit unui studiu recent. 

Un studiu realizat de platforma SmartDreamers arată că 56% dintre firmele care au participat la sondaj au un buget stabilit pentru recrutarea unui nou candidat. Dintre aceştia, 54,17% consideră că ar fi necesar un astfel de pas.

În ceea ce privește sumele, 62% dintre companii afirmă că folosesc o sumă maximă de 1.300 de euro pentru recrutarea de noi angajați. 17,74% dintre respondenți au răspuns că au la dispoziție o sumă cuprinsă între 1.300 și 2.600 de euro, în timp ce doar în cazul unui angajator suma pentru recrutare este mai mare de 4.500 de euro.

44% dintre angajări nu sunt efectuate în timp util

Mai mult, 64% dintre departamentele HR din companii au o perioadă clar definită în care trebuie să găsească un nou angajat pe o poziție rămasă liberă. Mergând mai departe, dintre companiile care au un astfel de termen, 55,74% afirmă că departamentul HR poate să respecte acest termen. Dintre recrutorii care afimă că în acest moment nu au un termen pentru găsirea angajaților, 56% consideră că existența unei perioade clar definite nu ajută departamentul HR în angajarea unui om potrivit.

Citeşte şi Companiile se plâng că nu găsesc candidaţi potriviţi, iar candidaţii susţin că le e greu să găsească un job pe măsura aşteptărilor

Colaborarea cu parteneri din exterior. 90% dintre companii colaborează cu platforme online de recrutare. 68% din totalul recrutorilor au răspuns că firmele din care fac parte colaborează cu nu număr maxim de 2 astfel de platforme. În ceea ce privește colaborarea cu agențiile de recrutare, 54,95% dintre respondenți afirmă că lucrează împreună cu astfel de firme. Majoritatea (77%), colaborează cu maximum 2 agenții de recrutare.

Nevoia de personal rămâne constantă

În ceea ce privește segmentul white-collar, 77,57% dintre companii au avut între 0 și 80 de angajați noi în anul 2016. Cât despre planurile pentru anul acesta, 75% dintre respondenți afirmă că vor angaja între 0 și 80 de oameni noi pentru companiile lor.

Provocări

Care este cea mai mare provocarea pentru recrutori în momentul de față? Ei bine, 69.09% dintre respondenți afirmă că cea mai mare provocare este găsirea angajaților potriviți pentru poziția vacantă. Următoarea opțiune care se regăsește în răspunsurile date de specialiștii din HR este găsirea numărului necesar de angajați. Alte provocări sunt reprezentate de construirea unui brand de angajator mai puternic, costurile recrutării și evoluția tehnologică în domeniu.

Cât despre provocările pe care recrutorii le vor întâlni în următorii 2-5 ani, calitatea aplicărilor pare să fie cea mai importantă problemă în viitorul mediu și îndepărtat. Aceasta este urmată de numărul de aplicări, soluțiile tehnologice care să ușureze munca și relocarea angajaților.

Studiul s-a derulat în luna martie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 111 companii și 788 de candidați din CEE. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.

0 comentarii 552 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter