Actual

Black Friday la iubire – când dragostea vine la pachet cu oferte și reduceri

Marilena Ispas › Mie, 2018-02-14 15:31
Valul Valentine’s Day lovește în fiecare an, inevitabil, și în buzunarele oamenilor. Cu toate că în fiecare zi am putea sărbători iubirea, în zilele dedicate simțim parcă o presiune mai mare de a arăta oamenilor cât de mult înseamnă pentru noi. Acest lucru este foarte bine primit de comercianți. Este demonstrat că vânzările cresc în preajma zilelor 14 și 24 februarie. În mod tradițional, cadourile care se fac de Valentine’s Day sunt fie o felicitare cu un mesaj de dragoste pentru persoana iubită, fie bomboane de ciocolată, fie flori. Dar cine mai ține cont de tradiții când vine vorba de competiția cadourilor dăruite din iubire?

Specialiștii GQ au făcut un sondaj pe un grup de peste 150 de femei de vârste diferite despre cadourile primite sau pe care voiau să le primească de Ziua Îndrăgostiților, ce le-a plăcut și ce nu le-a plăcut. Deși de fiecare dată când trebuie să cumpărăm un cadou, ne stresăm să găsim o idee  inedită, nemaîntâlnită, nemaiauzită, niciodată nu dai greș dacă cumperi un cadou „clasic”. Un buchet de flori nu va da greș niciodată!

Un alt clasic cu care nu dai greș când vine vorba de femei este o bijuterie. Conform aceluiași studiu, cea mai dezirabilă bijuterie pe care să o oferi este un colier, urmat îndeaproape de o perche de cercei. Cosmeticele sunt iarăși un cadou cu care majoritatea femeilor rezonează. Dacă partenerei tale îi place să citească, un cadou potrivit ar fi cartea ei preferată.

Și bărbaților le plac cadourile, numai că ei ne costă un pic mai mult... Este deja cunoscut faptul că bărbaților le plac gadget-urile, așa că pentru ei, un telefon de ultimă generație, un televizor cu o diagonală cât mai mare sau un smartwatch pot fi considerate potrivite.

Despre consecințe și consum în această perioadă ne vorbește Constantin Măgdălina, Expert, tendințe și tehnologii emergente :

„Consecința unui împrumut cool sau rezultat al globalizării, astăzi este Ziua Îndrăgostiților. În funcție de generație, momentul își are nuanțele lui sufletești, pendulând între îmbrățișare tandră și respingere categorică. Mediile offline și online sunt mobilizate să marcheze momentul. Oferte turistice în „locuri romantice”, recomandări pentru “cine romantice” sau cadouri, evident, romantice, îți orientează pașii sau click-ul. Totul este romantic în această zi și numai acum. S-a dat voie la iubire și se trăiește intens. E o super-ofertă pe care trebuie să o prindem cu toții astăzi. Mâine revenim în papuci de casă și, îmbrăcați în halat, romantismul se stinge. De Ziua Îndrăgostiților se naște o mini-ideologie a iubirii care se proclamă public și se trăiește ostentativ prin consum. Ceremonialul de vorbe și de gesturi discrete este dislocat de decibelii playlistului din cluburi și animatoarelor preschimbate în Cupidon.”

Potrivit Național Retail Federation Report în Statele Unite se estimează pentru 2018 că 55% dintre oameni sărbătoresc Ziua Îndrăgostiților și vor cheltui în medie 143 de dolari comparativ cu 136 dolari în 2017. Cifrele incluse în raport preconizează că valoarea cheltuielilor cu această ocazie se va ridica la 19,6 miliarde de dolari, a doua cea mai mare valoare după 19,7 miliarde dolari cât s-a cheltuit în 2016. Cel mai mult cheltuie tinerii între 25-34 de ani, în medie 202 dolari. Semn că dragostea e mai intensă atunci când cheltuiești mai mult.   

Anul trecut în România, Ziua Îndrăgostiților a fost un prilej de călătorie pentru mulți români. Numărul cererilor de ofertă a crescut cu 40%, iar prețul per sejur a fost între 100 și 300 euro potrivit Trip Advisor. De la an la an se observă o diversificare a tipurilor de clienți, iar comenzile și rezervările online au o pondere tot mai mare.

Comparabilă cu BlackFriday în ce privește volumul de produse cumpărate, Ziua Îndrăgostiților se diferențiază prin motivația achiziției. Mai evident decât oricând dragostea este împachetată drăguț în cadoul pe care îl dăruiești, comandat în prealabil online. Este prilej de marketing contextual, de oferte speciale pentru toată lumea și atestă un caracter extrovert al afirmării dragostei. Este o dragoste cu programul corelat la cel de vânzări al magazinelor.

0 comentarii 468 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter