Editorial, Actual

Antreprenoriatul care privește businessul printr-o lentilă verde

Daniela Oancea › Mar, 2017-05-02 11:14
Antreprenoriatul verde este un termen introdus de Gustav Berle, în cartea sa: The green entrepreneur: Business opportunities that can save the earth and make you money. Printre temele legate de reciclare, conservarea naturii și sursele de energie regenerabilă pe care le aducea în discuție, autorul introducea ideea că „gunoiul unuia este comoara altuia”.

De regulă, antreprenoriatul verde se referă la faza de început a unei afaceri și la orientarea fondatorului și a companiei pe care o lansează pentru a salva mediul. Antreprenorii verzi îmbrățișează valorile legate de mediu ca pe o componentă de bază a identității lor și caută să obțină din asta avantajul competitiv pe care compania lor îl aduce în piață.

Studiile arată că diferența dintre start-upurile orientate pe probleme de ecologie și cele convenționale rezidă în convingerile pe care le au fondatorii. Motivația acestora nu este legată doar de conservarea naturii, ci îmbină şi rațiuni ecologice, etice și sociale. Antreprenoriatul de mediu – enviropreneurship – descrie întreprinderile care așază protecția mediului în centrul activității lor de business. Cel mai adesea sunt afaceri de familie, care operează într-un mediu social.
 
De câțiva ani încoace însă, se observă o preocupare a tuturor industriilor pentru sustenabilitate. Micii întreprinzători se orientează de la început spre o dezvoltare durabilă, iar marii producători încep să integreze aceste preocupări în modul tradițional de a face business. De exemplu, marii retalieri aduc produse ecologice pe canalele lor tradiționale și sunt preocupați de modul în care se dispensează de ambalajele și alimentele pe cale să expire.

Antreprenoriatul de mediu pe care îl urmăresc start-upurile sau IMM-urile generează reglementări noi, antrenează responsabilitatea socială corporativă și răspunde cerințelor activiștilor de mediu. Ecoprenoriatul – ecopreneurship, la origine, termenul descria o persoană conștientă față de mediu, capabilă să obțină cele mai bune rezultate cu mijloacele existente – se învață și există modalități precise prin care managerii și antreprenorii eco pot produce schimbarea pe care o doresc.
 
Din anii 2000, dezvoltarea durabilă e tot mai legată de ecologie. Ecoantreprenoriatul pune accent pe inovarea activității IMM-urilor, dar și a corporațiilor și este definit ca „antreprenoriatul care privește businessul printr-o lentilă verde”. În această ediție a revistei Cariere vă invităm să priviți și voi dezvoltarea durabilă ca pe o preocupare de a satisface nevoile existente ale generației actuale de antreprenori, fără să compromită capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi.

Firmele antreprenoriale sustenabile își fac un scop în sine din a transforma producția de masă. Pentru a crea un business eco friendly, ecoantreprenorii se bazează pe inovație. În cover story-ul ediției de aprilie vă ofeream trei exemple de businessuri născute din capacitatea creativă a antreprenorilor. Fondatorii lor văd oportunități de afaceri și caută să obțină profit exact din neajunsurile provocate mediului de alte industrii sau sectoare.


Articol preluat din numărul 236/aprilie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici    

0 comentarii 1314 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter