Strategie

Vara – un anotimp productiv

Adrian Florea › Lun, 2011-07-25 13:23

Intrebarea pe care o auzim cel mai des odata cu venirea verii este „Ce planuri de vacanta ai?“. Cu aceasta intrebare in minte si tinand cont de preferintele clientilor, companiile de training au in fata cateva oportunitati de extindere a activitatii lor pe timp de vara. Poate fi vorba despre proiecte neobisnuite in care sa isi foloseasca competentele pentru a se adresa altor piete decat cea de training sau de dezvoltare a echipei. 

Se stie ca firmele de training specializate pe team building au obisnuinta lucrului cu adultii in programe de distractie. De aceea ar putea alege sa colaboreze cu agentiile de turism si hoteluri pentru oferirea unor programe de entertainment bazate pe activitati de team building. Desi multe unitati turistice nu au inca puse la punct oferte de entertainment pentru turisti, un parteneriat intre cele doua industrii ar aduce beneficii ambelor parti.
O alta optiune pe care o pot avea in vedere companiile de training ar fi aceea de a-si reorienta ofertele catre persoane fizice (prin organizarea unor tabere de dezvoltare personala/ profesionala) sau pe programe destinate altor categorii de varsta (colaborarea cu scolile de vara ale adolescentilor si studentilor).

Exista multe persoane pentru care nu se pune problema ca o companie sa plateasca un program de pregatire. Acest lucru nu inseamna ca in randul acestor oameni nu exista un interes pentru dezvoltare. In lunile de vara, cand clientii corporate isi reduc activitatea de training, companiile de profil se pot orienta catre acest public deschis catre dezvoltare personala si dispus sa investeasca in propria educatie.

Fiind perioada concediilor, multi dintre doritori vor avea probabil si timpul necesar pentru a participa la cursuri.Vara este momentul potrivit pentru proiecte de coaching si consultanta care necesita o investitie mai mare de timp atat din partea furnizorului, cat si din partea clientului. In multe industrii, activitatea se reduce in lunile de vara din cauza perioadelor de concedii si a solicitarilor reduse din partea clientilor. Companiile de training care au clienti din astfel de industrii pot programa in iulie si august proiecte de dezvoltare care sa le usureze misiunea in restul anului, pe principiul „inteleptul isi face vara sanie si iarna caruta“.
Si pentru ca tot am vorbit de acest principiu, companiile de training carora nu li se aplica niciuna dintre cele 3 idei anterioare ar putea sa foloseasca aceasta perioada pentru a-si pregati oamenii si pentru a dezvolta noi programe. Activitatile de reorganizare si intretinere pot fi si ele programate in perioadele mai linistite. Toate aceste lucruri probabil ca nu vor aduce un venit imediat, insa pot genera economii si venituri pe termen lung.
Desi multa lume vorbeste despre „timpii morti“ din lunile de vara, realitatea arata ca este vorba doar de timp neplanificat. Cu imaginatie si putin efort, vara poate deveni un anotimp productiv.

Adrian Florea este 

Managing Partner Trend Consult Group

0 comentarii 2209 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.