Management

Interviurile de o întrebare: Plăcerea CEO-ului, coşmarul candidatului

Paul Barbu › Lun, 2014-11-03 11:23
Cel mai greu interviu pentru angajare este cel dintr-o singură întrebare pentru că în raspunsul pe care-l vei da va trebui să îţi concentrezi toată ingeniozitatea. Presiunea unui astfel de “interviu” de angajare este foarte mare, iar managerii ştiu asta şi din acest motiv, toţi au o astfel de întrebare încuietoare. 
Foto: 123rf.com

În cazul CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, întrebarea pare să fie una uşoară, dar dacă detaliezi şi-l şochezi s-ar putea să regreţi că ai deschis gura. “Pe o scară de la 1 la 10, cât de ciudat eşti?”, aceasta este întrebarea pe care o pune CEO-ul, noilor angajaţi. Pentru el, numărul nu este foarte important, dar totuşi contează. Dacă eşti 1, sigur eşti “prea plat” pentru Zappos. Dacă eşti un 10, atunci s-ar putea să fi prea psihotic. În general, este interesat de răspunsul detaliat nu de număr.

CEO-ul DreamHost, Simon Anderson, spune că el pune o astfel de întrebare pentru a determina ce-i motivează pe candidaţi. “Povesteşte-mi despre prima ta experienţă în care ai realizat că ai puterea de a schimba ceva sau puterea de a face ceva însemnat”.

El spune că, de obicei, candidaţii povestesc experienţe de la 5 ani când trebuiau să aibă grijă de fraţii lor mai mici sau din adolescenţă când au trebuit să ia apărarea unui coleg într-o bătaie. Dar dacă stau în faţa lui şi nu spun nimic, atunci asta ar trebui, de fapt, să spună multe.

Lou Adler, CEO-ul companiei de angajări Adler Group, spune că el le cere candidaţilor, de fiecare dată, să povestească despre cele mai mari realizări ale lor. Răspunsul acestora arată ce-l îndeamnă pe aplicant să meargă înainte şi, totodată, îţi arată ţie ca angajator dacă pasiunile şi interesele acestuia se aliniază cu ale tale, a declarat Adler pentru Business Insider. 

0 comentarii 6795 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter