Specialist

Cum să devii un manager mai abordabil în 5 pași

Gabriel Chitu › Joi, 2012-08-30 09:39

Ca manager îți petreci o bună parte din timp comunicând cu membrii echipei, cu parteneri, cu clienți, cu alți colegi, cu top managementul. Și faci asta zilnic. Aș spune chiar că rezultatele unei companii sunt cel mult la fel de bune precum comunicarea dintre manageri și angajați.

Sursa: freedigitalphotos.net

Îți propun un mic exercițiu de sinceritate: cum crezi că te percep cei din jur? Sunt cei din jurul tău intimidați atunci când îți vorbesc? Devin membrii echipei tale tăcuți atunci când te apropii? Le este greu să-ți propună idei noi despre proiectul la care lucrați?

Iată 5 idei care te-ar putea ajuta să devii un manager și mai abordabil decât ești în prezent:

Vorbește des cu membrii echipei. Învață să-i cunoști cu adevărat, întreabă-i ce au făcut în week-end, află ceea ce îi preocupă în timpul lor liber, ascultă-le părerile, întreabă-i cum văd ei lucrurile. Oricât ai fi de încărcat, nu te concentra numai pe task-urile pe care le ai de rezolvat, fă în așa fel încât să-ți rămână zilnic și ceva timp pentru a te apropia de oamenii cu care lucrezi.

Ține deschisă ușa biroului. Este un detaliu pe care mulți îl ignoră, însă ușa închisă a biroului tău ar trebui să fie excepția, nu regula. Ținând deschisă ușa biroului tău arăți că ești accesibil(ă) și îi faci pe ceilalți să simtă că păstrează o legătură cu tine. Chiar dacă asta ar putea duce la întruperi mai dese ale muncii tale pentru că oamenii se vor opri să te salute sau să te întrebe câte ceva, încearcă, pe cât posibil, să ții ușa deschisă.

Fii disponibil(ă) și după ce delegi. Asigură-te că transmiți clar așteptările tale privind performanța atunci când delegi o sarcină altei persoane. Transmite informațiile cu claritate, precizează ce anume trebuie făcut, cine se ocupă și până când, eliminând confuziile. Dar, la fel de important, asigură-te că persoanele cu care lucrezi știu că pot apela la tine și după ce le-ai delegat sarcina respectivă, pentru clarificări, întrebări, sprijin, dacă este cazul. Acestea sunt momente cheie în consolidarea relației de încredere cu persoanele din echipa ta.

Răspunde la email-uri. Fă în așa fel încât să eviți colecționarea de email-uri necitite în inbox-ul tău. Când cineva îți trimite un email, comunică cu tine. Dacă obișnuiești să nu răspunzi la email-uri pentru că nu ai timp, cel mai probabil oamenii vor înțelege că, indiferent ce ar avea să-ți spună, nu sunt suficient de importanți pentru tine. Asta te face să pari inabordabil. Oricât de greu ar fi, felul în care îți organizezi task-urile zilnice ar trebui să cuprindă și timpul necesar pentru a răspunde la email-uri.

Fii atent(ă) la cuvinte. Atunci când ești încărcat(ã), ai multe de făcut (eventual în același timp), comunicarea cu ceilalți se poate face în grabă, mesajul fiind diminuat, poate chiar alterat. Vorbele pot avea un impact major asupra celor din jur. Pentru unele persoane, acelea pot fi singurele cuvinte pe care le aud de la tine în ziua respectivă. Asigură-te că și în aceste condiții nu folosești cuvinte tari, cu impact negativ.

Este posibil ca aceste 5 idei să nu reprezinte ceva nou pentru tine. Contează mai puțin dacă le-ai mai auzit sau nu până acum, ceea ce este cu adevărat important este dacă le aplici zilnic la birou.


Gabriel Chitu este Senior Trainer cu o experienta de 14 ani, specializat si certificat in Project Management, Sales, Negotiation, Account Management si Train the Trainers.

1 comentariu 3891 vizualizări

Comentarii

2012-08-30 11:43

ANCA S.

Util!

Foarte util mi se pare articolul! Am fost la un training sustinut de Gabriel si il recomand, e facut pentru asta.

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter