Dezvoltare, News, Leadership

Cum să devii un lider mai bun

R.A. › Lun, 2016-02-08 13:45
Pe 2016 poate că ţi-ai propus să fii un lider mai bun. Poate că nu eşti conştient, dar angajaţii tăi îţi judecă capacitatea de a conduce cu fiecare decizie pe care o iei. Conduci oamenii din jurul tău, dar succesul business-ului tău este direct legat de puterea de decizie, empatie, conştientizare şi alte caracteristici de conducere.
Sursa: shutterstock.com

Cu câteva exerciţii simple şi câteva schimbări în obiceiurile zilnice, poţi să creşti nivelul abilităţilor de conducere pentru a te bucura, mai târziu, de recompense.

1. Priveşte lucrurile din perspectiva angajaţilor

Cea mai bună cale de a descoperi cum anume să-ţi îmbunătăţeşti aptitudinile de lider este să întrebi oamenii din jurul tău. Un studiu despre ce simt angajaţii despre compania ta poate include întrebări despre performanţa ta de lider, oferindu-ţi o perspectivă asupra modului tău de a conduce şi punctele pe care le poţi îmbunătăţi.

2. Nu mai fi un furnizor de soluţii

Antreprenorii şi managerii cunosc succesul pentru că sunt în stare să gândească în afara cutiei şi să găsească soluţii. Cu expertiza pe care o ai în afacerie uşor să rezolvi problemele cu care te confrunţi, poate şi pentru că ar fi mai rapid să le rezolvi sau să oferi un răspuns.

Însă, procedând astfel, nu-ţi ajuţi echipa. Practic, nu îi conduci dacă rezolvi orice problemă. Când le oferi răspunsuri angajaţilor, elimini, de fapt, provocarea şi le tai orice ocazie de a învăţa. Sfatul nostru este să faci un pas în spate şi să le ofero şansa de a găsi modalităţi de a rezolva lucrurile.

3. Adoptă un ton constructiv

Abilitatea de a comunica eficient şi de a transmite mesajul potrivit sunt abilităţile unui lider autentic. Asumă-ţi responsabilitatea pentru felul în care angajaţii înţeleg mesajul transmis şi încearcă să nu-i tratezi cu un aer de superioritate sau fii criticul echipei tale.

Fă o mică pauză dacă simţi nevoia să fii critic. Respiră şi găseşte pe cât posibil acel moment de a transmite mesajul fără să fie încărcat emoţional. Un lider autentic găseşte modalităţile de a răspunde constructiv şi calm.

4. Fii liderul pe care angajaţii ar vrea să-l urmeze

Comunicarea vicleană şi comportamentul ipocrit pot eroda încrederea şi credibilitatea. Potrivit unor studii recente, aproape 1 din 4 angajaţi spun că nu au încredere în angajatorul lor. De aceea, tu trebuie să fii foarte atent la acţiunile tale şi să găseşti oportunităţi de a conduce prin exemple de bune practici şi prin îmbunătăţirea comunicării cu echipa ta.

Recomandarea noastră este să nu încetezi să te dezvolţi profesional, să fii acel lider pe care angajaţii vor să-l urmeze şi, cel mai important, să-ţi respecţi angajaţii. 

0 comentarii 1374 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter