Specialist

Cum e privită diversitatea de gen în mediul de business românesc şi european?

Adina Bigas › Mie, 2013-11-20 09:56

Diversitatea de gen în mediul de business şi cu precădere în cadrul echipelor de conducere a devenit un subiect din ce în ce mai important, în special în ţările occidentale. Dacă iniţial tema diversităţii de gen a fost abordată în prag de secol XX de către mişcarea feministă prin prisma egalităţii de şansă pentru drepturi pe care azi le considerăm de bază: dreptul la vot, la loc de muncă etc., în prezent, adresarea sa vine în contextul unei bune guvernanțe corporative, potrivită unor timpuri noi, unor noi valori şi unui nou leadership.

Sursa: 123rf.com

În Europa ultimilor ani, mai multe guverne naţionale pun problema şi gestionează activ strategia diversităţii; Norvegia, Spania, Franţa sunt doar câteva din ţările care au o politică susţinută în vederea îmbunătățirii ratei de pătrundere a femeilor în board-urile de conducere ale marilor companii listate la bursă. Progresul însă e lent, fapt ce a determinat Comisia Europeană să aprobe propunerile făcute de Comisarul pentru Justiţie, Viviane Reding, pentru că până în 2020 cel puţin 40% din membrii consiliilor de administraţie ale companiilor cotate să fie femei.

Obiectivul, care a născut destule reacţii şi discuţii contradictorii, este foarte îndrăzneţ câtă vreme în 2012 - anul votării – conform statisticilor CE, în consiliile de administraţie ale celor mai mari firme europene, doar unul din şapte membri era femeie (13,7%).

Argument pentru diversitate în mediul de business

La nivel de business, o serie de studii internaţionale independente - Catalyst, McKinsey etc. - arată o corelaţie pozitivă între performanţă financiară a companiilor şi board-urile mixte care le conduc, comparativ cu cele unisex. Acest fapt poziţionează diversitatea ca pe un avantaj competitiv într-o piaţă globală, în continuă dinamică şi extrem de diversă. De altfel, reflectarea în interiorul companiilor a diversităţii societăţii şi cu precădere a structurii segmentului de clienţi vizat reprezintă un alt argument pentru diversitate: o astfel de oglindire permite o mai bună înţelegere a clienţilor şi elaborarea celei mai potrivite strategii de abordare a grupurilor ţintă. Cum peste 50% din populaţia globului e alcătuită din femei – această piaţă nu are cum să fie ignorată!

Totodată, diversitatea înseamnă creativitate şi inovaţie, înseamnă să atragi şi să păstrezi cei mai talentaţi oameni, iar la nivel de board presupune luarea unor decizii de business mai bune. Toate acestea au impact, la final, asupra cifrei de afaceri, profitabilităţii, cotei de piaţă şi statutului de „cel mai dorit angajator” la care râvnesc companiile. Astfel, tot mai multe corporaţii includ diversitatea de gen în strategia globală adoptată de către headquarter şi cascadată ulterior la nivel local, mai mult sau mai puţin articulat, mai mult sau mai puţin fericit.

0 comentarii 3172 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter