Employment

Cum a afectat criza locurile de muncă din sectorul IMM

Marius Dobre › Lun, 2013-11-25 15:35

Criza economică a lovit puternic în întreprinderile mici şi mijlocii şi, implicit, în locurile de muncă oferite de acestea. După ce în perioada crizei au dispărut peste 370.000 de locuri de muncă, lucrurile par să se îndrepte în ultima vreme.

IMM-urile se remarcă nu numai prin ponderea covârşitoare în numărul companiilor active la nivel global, ci şi prin contribuţia lor la crearea şi păstrarea celor mai multe locuri de muncă. Cele 21 de milioane de întreprinderi mici şi mijlocii din Uniunea Europeană creează 85% din noile locuri de muncă şi angajează două treimi din totalul forţei de muncă europene.

Şi, în România, IMM-urile sunt principalul furnizor de locuri de muncă angajând, de asemenea, două treimi din numărul total de salariaţi din economia nonfinanciară, conform raportului Fundaţiei Post Privatizare privind sectorul IMM din România dat publicităţii în luna iulie.

Cum a evoluat numărul joburilor în 2013

În primele şase luni ale anului, au fost disponibile la nivel naţional aproximativ 39.000 de locuri de muncă, în creştere cu peste 8.500 faţă de joburile disponibile în urmă cu un an, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică.

Deşi trendul ascendent al ofertelor de muncă ar fi trebuit să însemne că numărul şomerilor va scădea, veştile dinspre acelaşi institut nu sunt chiar atât de bune. Numărul celor care se află în continuare în căutarea unui loc de muncă a crescut de la 671.000 persoane cu vârste cuprinse în 15 şi 74 de ani la începutul anului până la 744.000 persoane la finele lunii august.

IMM-urile au angajat peste 12.000 de persoane în primele nouă luni

În perioada ianuarie-septembrie 2013, întreprinderile mici şi mijlocii au postat pe portalul de recrutare eJobs.ro peste 12.000 de locuri de muncă vacante, această cifră reprezentând aproximativ o treime din totalul joburilor promovate pe site, potrivit informaţiilor puse la dispoziţia revistei Cariere de reprezentaţii companiei.

Cum era de aşteptat, cele mai frecvente posturi scoase la concurs de firmele mici şi mijlocii sunt cele din zona de vânzări. Practic, circa 3.000 de joburi au vizat oameni care să ajute companiile să îşi crească încasările. Printre cele mai atractive posturi pentru persoanele interesate de un job în domeniu au fost cele de merchandiser sau şofer de distribuţie pentru farmacii, care au strâns în medie între 3.200 şi 4.500 de aplicaţii pe anunţ. Şi aceasta, în ciuda faptului că angajatorii nu prea mai menţionează mare lucru în partea destinată ofertei. Spre exemplu, în cazul un job de merchandiser oferta propusă de o companie cuprinde „contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, job stabil, posibilitatea avansării ierarhice şi oportunitatea de dezvoltare profesională”.

0 comentarii 2674 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter