News

5 motive pentru care angajatorii te caută în Social-Media

Sebastian Radu › Mar, 2016-03-08 13:21
Înainte de nașterea și dezvoltarea fenomenului numit „Social Media”, angajatorii își selectau noii angajați în baza CV-ului, a scrisorii de aplicație și a interviului. Dacă la vremea respectivă era o metodă de selecție eficientă, acum este superficială. Odată cu dezvoltarea Internetului, angajatorii pot cunoaște mai bine pe cine vor angaja și cu cine vor lucra. Din cauza, că mulțumită, în acest context, ne este greu să spunem, Internetului, granița dintre viața profesională și cea personală a fost spartă, după cum vei afla în următorul material.

Desigur, știai asta sau mai citisei că trebuie să ai grijă ce postezi pe Facebook, LinkedIn și alte rețele, căci potențialii angajatori încearcă, intrând pe profilul tău, să te cunoască mai bine și că, de multe ori, această abordare a lor reprezintă un criteriu de departajare.
Dar oare ce se poate afla despre tine din activitatea din Social Media?
 
Personalitatea și pasiunile tale
 
Tot ceea ce postezi, apreciezi, comentezi îți dezvăluie personalitatea și înclinațiile, pasiunile.
 
Compatibilitatea cu jobul pentru care ai aplicat
 
După cum am spus, CV-ul și scrisoarea de intenție nu sunt suficiente. Dacă profilul tău de LinkedIn nu relevă informațiile din CV, angajatorul își va pune semne de întrebare. Pe lângă asta, activitatea de pe site-ul de socializare al profesioniștilor, cât și prietenii pe care îi ai acolo, pot să confirme sau chiar să infirme întregul Curiculum Vitae. Prin urmare, nu neglija acest profil. Actualizează-l și caută să fii activ în sfera meseriei pe care o ai.
 
Profesionalismul
 
Începem de la LinkedIn. Ai grijă la imaginea de profil. Una realizată cu telefonul, pe șezlong, la plajă, nu te pune într-o lumină profesionistă. Nici una lângă un bolid, în parcare. O fotografie în care apari ca și cum te-ai duce la un interviu însă, da. Asta vor să vadă angajatorii. Tot ei, nu vor să vadă greșeli de exprimare sau postări care i-ar face să ridice din sprâncene.
 
Interesul pentru angajator
 
Vrei să dai bine în fața angajatorului? Ai putea să îl urmărești pe rețelele sociale. Nu te costă nimic și… până la urmă, dacă nu iei interviul, îți retragi like-ul.
 
Prietenii „virtuali”
 
Știi că „cine se aseamănă se adună”, nu? Nu te împrieteni, prin urmare, cu oricine. Încearcă să îți construiești o rețea de profesioniști din domeniul tău de lucru, ori cel pe care îl vizezi.

"În România impactul Facebook nu este nici pe departe comparabil cu cel pe care-l are în alte ţări din UE. Pe de altă parte, inexistenţa unui cont pe Facebook se poate constitui într-un avantaj pentru candidaţii la anumite poziţii care impun o maximă discreţie personală”, spune Bogdan Florea, directorul general al Trenkwalder.

Singurele domenii pentru care contul pe reţeaua Facebook contează sunt media, marketing şi vânzări, pentru că denotă gradul de interaţiune personală de care este capabil candidatul.

În schimb, peste jumătate dintre persoanele cu calificare şi studii superioare care aplică pentru posturile vacante din România au conturi pe LinkedIn.

„Avantajul unui cont LinkedIn constă în uşurarea sarcinii recrutorului de a găsi candidatul şi de a colecta informaţiile mai rapid. Sunt mulţi profesionişti de top din toate domeniile care nu au cont pe nicio reţea socială şi totuşi asta nu-i face cu nimic mai puţin atractivi profesional pentru recrutori. Social Media este o sursă de informaţii din ce în ce mai importantă, dar nu încă un element eliminatoriu”, mai spune Bogdan Florea.

Studiul realizat de Trenkwalder a fost făcut pe baza constatărilor din cursul campaniilor de selectare a candidaţilor pentru clienţii firmei HR.
 
Urmează aceste sfaturi și, mai mult ca sigur, te vei diferenția de restul candidaților și îți vei spori șansele de angajare. Baftă!
 
 

0 comentarii 664 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter